Retourneren en Annuleren

Vanwege de vele gerelateerde vragen beginnen wij deze pagina met de mededeling dat wij (natuurlijk) niet verzenden vanuit China noch vanuit het verre oosten e.d. en dat retourzendingen gewoon via ScalaMerken worden afgehandeld en opgelost waar nodig.
Momenteel verlopen onze retourzendingen tijdelijk via de logistieke centers in Italië en Duitsland. Dit vanwege een capaciteitsprobleem wegens thuiswerkers. Voor u als klant veranderd er eigenlijk niets. Een eventueel verschil in retourkosten wordt onverwijld door ons gedekt en u wordt dan ook geenszins benadeeld.
Onze magazijnlocaties bevinden zich in Nederland, Italië en Duitsland en wij proberen (afhankelijk van de beschikbare voorraad) de dichtstbijzijnde locatie te kiezen om levertijden zoveel mogelijk te beperken.

Niet aangemelde retouren kunnen niet worden verwerkt / in ontvangst worden genomen.

Annuleren van uw bestelling

Alle bestellingen kunnen worden geannuleerd totdat ze worden klaargemaakt voor verzending. 
Neemt u daarom, wanneer een bestelling is geplaatst en u wilt een wijziging aanbrengen of de gehele bestelling annuleren, alstublieft direct contact met ons op. 
Zodra wij het verpakkingsproces zijn gestart, kan het niet meer worden geannuleerd vóórdat u het pakket heeft ontvangen.
Daarna natuurlijk wel.

Retourneren 

Bent u om wat voor reden dan ook niet tevreden met uw aankoop? 
Geen zorgen. 
We bieden 100% tevredenheidsgarantie met een gemakkelijk terugbetalingsbeleid. 

Dit is hoe het werkt:

Als u om welke reden dan ook niet tevreden bent met uw aankoop, stuur ons dan binnen 14 dagen na levering van uw aankoop een e-mail naar [email protected], met daarin uw (aankoop)gegevens of gebruik onze helpdesk.
Bij voorkeur onder vermelding van de reden van uw retourzending. 
Dit is enkel en alleen bedoeld om ons te helpen onze service in de toekomst te verbeteren, voor u en andere klanten.
U bent dit echter nimmer verplicht.

U heeft na goedkeuring van uw retour nog eens 15 dagen om uw aankoop volgens instructies naar ons terug te sturen.
Om uw aankoop te retourneren, dient u uw (aankoop)gegevens te mailen naar: [email protected]

Zorg ervoor dat u de twee codes bijvoegt welke u van onze klantenservice krijgt na aanmelding van uw retour. 
Dit is zeer belangrijk, want zonder bijgevoegde codes (geprint of geschreven) kunnen wij uw retour niet verwerken.

Houd er rekening mee dat om in aanmerking te komen voor restitutie, uw item (s) ongebruikt en in dezelfde staat moeten zijn als waarin u het heeft ontvangen. 
Het dient derhalve -zo mogelijk- in de originele verpakking te zitten en alle originele accessoires, stofzak, documentatie, certificaat etc. te bevatten.
Als een van de originele items ontbreekt, behouden wij ons het recht voor om een terugbetaling te weigeren.

Verantwoordelijkheid

Houd er ook rekening mee dat u verantwoordelijk bent voor het betalen van uw eigen verzend- en / of verzekeringskosten bij het retourneren van uw artikel (en). 
Behalve wanneer het een schadeproduct betreft.
Als uw retourzending om welke reden dan ook verloren of beschadigd raakt tijdens verzending naar ons, kunnen we niet verantwoordelijk worden gehouden en behouden we ons het recht voor om in dit geval een terugbetaling te weigeren. 
Daarom raden wij u aan om ervoor te zorgen dat uw aankoop correct is verpakt en verzekerd wordt verzonden.

Terugbetalingen

Zodra een retourzending is ontvangen en gecontroleerd, sturen we een e-mail om te laten weten dat we het geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen het geretourneerde artikel en de eventuele restitutieaanvraag dan direct beoordelen.
De uitkomst laten wij u natuurlijk weten en in geval van restitutie zal het bedrag binnen 10 werkdagen na aanmelding van uw retour (mits ontvangen en inclusief accessoires en documentatie) worden gerestitueerd en altijd middels uw oorspronkelijk gekozen betaalmethode tijdens het bestelproces, tenzij anders overeengekomen.

Te Laat

Als uiterlijk de 30e dag (of 15e dag na uw retourbevestiging) sinds u uw bestelling heeft ontvangen aanvangt en wij hebben uw aangemelde artikel nog niet retour ontvangen, dan kunnen we u helaas geen restitutie aanbieden.
Zelfs niet als het artikel op dat moment is verzonden en onderweg is naar onze locatie.
In dat geval kunnen wij u het artikel terugsturen tegen een nog altijd gereduceerd verzendtarief van € 6,00.

Heeft u een artikel met schade ontvangen?

Om te beginnen, onze excuses voor dit ongemak.
Dit kan helaas gebeuren maar is ons gelukkig niet gewoon.
Wanneer de producten bij ons binnenkomen worden ze uitvoerig gecontroleerd en geïnspecteerd.
Voordat ze verzendklaar worden gemaakt gebeurt dit echter nog een keer en net zo uitvoerig.
Mocht u ondanks onze voorzorgen toch een product met schade hebben ontvangen, stuurt u dan alstublieft direct na het ontdekken van de schade een e-mail naar: [email protected].
Vermeld in de mail uw (aankoop)gegevens en indien mogelijk een foto/foto’s van de schade.
U kunt vervolgens kiezen of u het wilt omruilen voor eenzelfde product, zonder schade, of dat u de aankoop wilt ontbinden.
Indien u besluit de overeenkomst te willen ontbinden dan storten wij reeds betaalde bedragen binnen 10 dagen aan u terug.
Voor schade producten worden eventuele retourkosten uiteraard volledig vergoed.

%d bloggers liken dit: